Podczas zebrania samorządów klasowych uczniowie jak co roku wykazali zainteresowanie włączenia się w działania promocyjne szkoły oraz organizację Drzwi Otwartych.
Zespól nauczycieli zajmujących się promocją zebrał grupę osób odpowiedzialną za działania promocyjne w szkole. Działania te zaplanowano w dwóch etapach. Pierwszym etapem było przygotowanie i przeprowadzenie na szeroką skalę promocji szkoły w środowisku gimnazjalnym. Chętnie włączyliśmy się do pracy pod opieką nauczycieli: - zebraliśmy informacje o ofercie edukacyjnej na rok 2013/2014, - przeanalizowaliśmy wyrażane uwagi dotyczące szkoły, - przygotowaliśmy i opracowaliśmy analizę SWOT ze strony uczniów, ale również nauczycieli i pracowników szkoły. -przygotowaliśmy materiały reklamowe (ulotki informacyjne, plakaty, teczki rekrutacyjne dla wychowawców klas gimnazjalnych, prezentację multimedialną o naszej szkole). - materiały reklamowe rozprowadziliśmy podczas wizyt w gimnazjach, w sumie odwiedziliśmy 25 szkół gimnazjalnych, w tym 13 wrocławskich i 12 podwrocławskich.
Braliśmy również udział w Targach Edukacyjnych szkół gimnazjalnych oraz w targach gimnazjalnych odpowiadając na zaproszenie szkół. Z pomocą opiekunów przygotowaliśmy projekt stoiska. 22 marca 2012 roku w szkole odbyły się Drzwi Otwarte Szkoły. W tym roku szkolnym kontynuowaliśmy akcję zaproponowaną przez jedną z koleżanek „Zaproś przyjaciela na Worcella”, która polegała na zachęceniu młodszych kolegów z byłych gimnazjów do odwiedzenia i kontynuowania nauki w naszej szkole. Akcja zakończyła się jak co roku powodzeniem.
Dla przybyłych gości zaprezentowaliśmy ofertę naszej szkoły poprzez: - uczestnictwo w krótkim programie informacyjnym na auli szkolnej, - spotkanie z panią dyrektor Grażyną Skrętkowicz, - zapoznanie się z treścią ulotek i plakatów, - udział w quizie „Worcenalista”, - spacer po szkole pod opieką wydelegowanych przedstawicieli uczniów liceum i technikum, - udział w przygotowanych lekcjach otwartych, - możliwość zapoznanie się z pracowniami szkolnymi, - możliwość zobaczenia komputerowych programów finansowo-księgowych, na których pracujemy, - możliwość rozmowy z pracownikami szkoły: dyrektorem, pedagogiem, nauczycielami, - udział w przeprowadzanej ankiecie dla gimnazjalistów. Spotkanie z gimnazjalistami i ich oczekiwania pozwolą nam zweryfikować program promocji na rok przyszły.
Szczególnie zainteresowały nas najczęściej zadawane pytania gimnazjalistów:
Wśród wybranych gimnazjalistów przeprowadziliśmy ankietę, a następnie ją opracowaliśmy. Źródłem informacji o naszej szkole są dla naszych kandydatów: 57 % koledzy i koleżanki 23 % strona internetowa szkoły 9 % Targi Edukacyjne, nasza promocja w ich szkole 8 % doradcy zawodowi, nauczyciele 3 % inne źródła Oczekiwania kandydatów wobec naszej szkoły: 38 % przygotowanie do egzaminu maturalnego 27 zdobycie zawodu 27 % przygotowanie na wyższe uczelnie Czynniki decydujące o zainteresowaniu naszą szkołą: 34 % opinie kolegów i koleżanek 30 % proponowana oferta edukacyjna szkoły 15 % odległość od miejsca zamieszkania 12 % renoma szkoły 9 % opinie rodziców Stopień zadowolenia z formy Drzwi Otwartych proponowanej przez naszą szkolę (skala 1 –5) 52 % stopień 5 24 % stopień 4 12 % stopień 3
Wyciągnęliśmy również wnioski do dalszej pracy.
1. Chcemy kontynuować udział w Targach Edukacyjnych, wizyty w gimnazjach. 3. Uczestniczyć w targach szkół ponadgimnazjalnych organizowanych na terenie gimnazjów 4. Organizować Drzwi Otwarte. 5. Zweryfikować akcję „Zaproś przyjaciela na Worcella” – zaproszenia imienne dla gości z gimnazjów. 7. Dopracować stronę internetową szkoły. 8. W promocji położyć większy nacisk na atut szkoły, którym jest możliwości kontynuacji nauki lub podjęcia pracy po ukończeniu naszej szkoły 9. Propagować klasy z innowacjami pedagogicznymi.
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI SZKOŁY |