Zespół Szkół Ekonomiczno-Administracyjnych

Promocja szkoły

Podczas zebrania samorządów klasowych uczniowie jak co roku wykazali zainteresowanie włączenia się w działania promocyjne szkoły oraz organizację Drzwi Otwartych.

 

Zespól nauczycieli zajmujących się promocją zebrał grupę osób odpowiedzialną za działania promocyjne w szkole. Działania te zaplanowano w dwóch etapach.


Pierwszym etapem było przygotowanie i przeprowadzenie na szeroką skalę promocji szkoły w środowisku gimnazjalnym. Chętnie włączyliśmy się do pracy pod opieką nauczycieli:

- zebraliśmy informacje  o ofercie edukacyjnej na rok 2013/2014,

- przeanalizowaliśmy wyrażane uwagi dotyczące szkoły,

- przygotowaliśmy i opracowaliśmy analizę SWOT ze strony uczniów, ale również nauczycieli i pracowników szkoły.

-przygotowaliśmy materiały reklamowe (ulotki informacyjne, plakaty, teczki rekrutacyjne dla wychowawców klas gimnazjalnych, prezentację multimedialną o naszej szkole).

- materiały reklamowe rozprowadziliśmy podczas wizyt w gimnazjach, w sumie odwiedziliśmy 25 szkół gimnazjalnych, w tym 13 wrocławskich i  12 podwrocławskich.

 

Braliśmy również udział w Targach Edukacyjnych szkół gimnazjalnych oraz w targach gimnazjalnych odpowiadając na zaproszenie szkół. Z pomocą opiekunów przygotowaliśmy projekt stoiska.


22 marca 2012 roku w szkole odbyły się  Drzwi Otwarte Szkoły. W tym roku szkolnym kontynuowaliśmy akcję zaproponowaną przez jedną z koleżanek „Zaproś przyjaciela na Worcella”, która polegała na zachęceniu młodszych kolegów z byłych gimnazjów do odwiedzenia i kontynuowania nauki w naszej szkole. Akcja zakończyła się jak co roku powodzeniem.

 

Dla przybyłych gości zaprezentowaliśmy ofertę naszej szkoły poprzez:

- uczestnictwo w krótkim programie  informacyjnym na auli szkolnej,

- spotkanie z panią dyrektor Grażyną Skrętkowicz,

- zapoznanie się z treścią ulotek i plakatów,

- udział w quizie „Worcenalista”,

- spacer po szkole pod opieką wydelegowanych przedstawicieli uczniów liceum i technikum,

- udział w przygotowanych lekcjach otwartych,

- możliwość zapoznanie się z pracowniami szkolnymi,

- możliwość zobaczenia komputerowych programów finansowo-księgowych, na których pracujemy,

- możliwość rozmowy z pracownikami szkoły: dyrektorem, pedagogiem, nauczycielami,

- udział w przeprowadzanej ankiecie dla gimnazjalistów.

 

Spotkanie z gimnazjalistami i ich oczekiwania pozwolą nam zweryfikować program promocji na rok przyszły.

 

Szczególnie zainteresowały nas najczęściej zadawane pytania gimnazjalistów:

 

  • Na czym polega innowacja klasy  „obsługa ruchu pasażerskiego”?

  • Jakie stanowiskach pracy mogą objąć po ukończeniu tej klasy?

  • Jaki jest przydział godzin z języka hiszpańskiego?

  • Jakie  programy finansowo-księgowe poznajemy w szkole?

  • Jaki jest procent zdawalności egzaminów maturalnych i egzaminów zawodowych?

 

Wśród wybranych gimnazjalistów przeprowadziliśmy ankietę, a następnie ją opracowaliśmy.

Źródłem informacji o naszej szkole są dla naszych kandydatów:

57 % koledzy i koleżanki

23 % strona internetowa szkoły

9 % Targi Edukacyjne, nasza promocja w ich szkole

8 % doradcy zawodowi, nauczyciele

3 % inne źródła

Oczekiwania kandydatów wobec naszej szkoły:

38 % przygotowanie do egzaminu maturalnego

27      zdobycie zawodu

27 % przygotowanie na wyższe uczelnie

Czynniki decydujące o zainteresowaniu naszą szkołą:

34 % opinie kolegów i koleżanek

30 % proponowana oferta edukacyjna szkoły

15 % odległość od miejsca zamieszkania

12 % renoma szkoły

9         % opinie rodziców

Stopień zadowolenia z formy Drzwi Otwartych proponowanej przez naszą szkolę  (skala 1 –5)

52 % stopień 5

24 % stopień 4

12 % stopień 3

 

Wyciągnęliśmy również wnioski do dalszej pracy.

 

1. Chcemy kontynuować udział w Targach Edukacyjnych, wizyty w gimnazjach.

3. Uczestniczyć w targach szkół ponadgimnazjalnych organizowanych na terenie gimnazjów

4. Organizować  Drzwi Otwarte.

5. Zweryfikować  akcję „Zaproś przyjaciela na Worcella” – zaproszenia imienne dla gości z gimnazjów.

7. Dopracować stronę internetową szkoły.

8. W promocji położyć większy nacisk na atut szkoły, którym jest możliwości kontynuacji nauki lub podjęcia pracy po ukończeniu naszej szkoły

9. Propagować klasy z innowacjami pedagogicznymi.

 

 ZESPÓŁ DS. PROMOCJI SZKOŁY


 GALERIA ZDJĘĆ...

Kontakt

e-mail: zsea@zse.wroc.pl