Zespół Szkół Ekonomiczno-Administracyjnych

APLIKACJE I PROGRAMY DLA JĘZYKOWCÓW I NIE TYLKO...

Aplikacja do tworzenia komiksów, łatwa w użyciu, posiada wiele przydatnych funkcji, np. można przygotować własną postać, można też dodać do galerii własne zdjęcia lub grafikę i na nich pracować. Można również pracować na gotowych szablonach: postaci, tła, znani ludzie, przedmioty, itp. Przykłady wykorzystania aplikacji:

http://zsea.wroclaw.szkolnastrona.pl/blog1/language/pl/blog/2016/01/02/tydzien-z-komiksem/

http://zsea.wroclaw.szkolnastrona.pl/blog1/language/pl/blog/2016/10/17/komiksy-part-two/


 

Prosty program do tworzenia komiksów online.


 

Edukacyjny serwis służący do tworzenia komiksów.  Po zalogowaniu się można tworzyć komiksy i udostępniać je innych użytkownikom serwisu. Ciekawą, choć odpłatną, opcją jest "Pixton dla szkół".


 

Umożliwia tworzenie atrakcyjnych map myśli/słów (pokazujących zależności pomiędzy różnymi elementami, zaopatrzonych w ilustracje, filmy wideo, linki do innych stron), serwis pozwala na graficzne przedstawienie nawet bardzo rozbudowanego tematu, przykłady wykorzystania aplikacji:

http://zsea.wroclaw.szkolnastrona.pl/blog1/language/pl/blog/2016/10/09/mindomo-czyli-nasz-sposob-na-slownictwo/


 

Strona storybird.com pozwala na tworzenie wizualnych opowieści z wykorzystaniem ogromnej bazy ciekawych ilustracji. Serwis inspiruje i zachęca do kreatywnego wykorzystania języka. Przykład wykorzystania aplikacji:

http://arszydlowska.wixsite.com/mysite/poem


 

Internetowe narzędzie do tworzenia animowanych postaci. Do wygenerowanej postaci można dodać głos. Można wybrać dowolną postać z mnóstwa propozycji, dobrać jej ubiór, gesty, fryzurę, akcesoria, tło, itp.


 

 Jest to pakiet, składający się z sześciu aplikacji, przeznaczony do tworzenia różnych form ćwiczeń, quizów i testów online. Przykłady wykorzystania programu:

http://zsea.wroclaw.szkolnastrona.pl/blog1/language/pl/blog/2016/07/13/pierwsze-kroki-na-kursie/

http://arszydlowska.wixsite.com/mysite/puzzles-exercises-crosswords


 

Aplikacja umożliwia dodawanie naklejek z komentarzami, zdjęć, filmów, prac uczniów. Aplikację można  wykorzystać do zapoznanie się, podsumowania projektu, prezentacji efektów pracy uczniów.


 

Wirtualny słownik i tezaurus w jednym. pokazuje znaczenie wybranego słowa i wyrazów z nim powiązanych wraz z definicjami. Wyniki wyświetlane są w postaci graficznej.


 

Największy darmowy zbiór słownictwa – amerykańska odmiana angielskiego, 520 milionów słów.


 

  •  Quizlet  

Wersja na computer:  https://quizlet.com/

Wersja na urządzenia mobilne:  https://quizlet.com/mobile

Darmowa i bardzo popularna platforma edukacyjna do nauki słówek. Skupia się na sześciu metodach   nauczania: fiszki, tryb nauki, rozsypanka, dyktando, test, gra „wyścig z czasem”.  Zaletą platformy jest możliwość odsłuchiwania wymowy wszystkich słówek i zwrotów oraz możliwość dołączania ilustracji do fiszek.

 


 

Aplikacja do nauki słówek na urządzeniach mobilnych. Możliwość tworzenia lub pobierania gotowych  talii.  Karty mogą zawierać: tekst, obrazki, dźwięki. Aplikacja wspiera nawet dodawanie materiału automatycznie z poziomu słownika. Ciekawą opcją jest możliwość planowania powtórek.


Bogate źródło gotowych ćwiczeń do wykorzystania (zakładka WORKSHEETS) w tym zwłaszcza worksheets z opracowanymi tekstami piosenek: http://busyteacher.org/classroom_activities-listening/songs_and_lyrics/


Lekcje oparte na newsach, podzielone na 7 kategorii (stopni trudności), do każdego tekstu dołączono bogaty zestaw ćwiczeń:

– konspekty lekcji w wersji pełnej i mini,

– słuchanie (dostępnych jest kilka prędkości mówienia); ćwiczenia, np. dyktando,

– czytanie: quizy, czytanie tekstu przewijanego na ekranie (dostępne różne prędkości przewijania tekstu), – gramatyka pojawiająca się w danym fragmencie (newsie): różne ćwiczenia,

– spelling – ćwiczenie pisowni wyrazów z tekstu,

– praca ze słownictwem, np. krzyżówki, uzupełnianie luk etc.

http://puzzlemaker.discoveryeducation.com/CrissCrossSetupForm.asp

Proste w obsłudze narzędzie do tworzenia krzyżówek; w pole STEP 1 wpisujemy tytuł krzyżówki, hasła i ich definicje najwygodniej wpisać w dokumencie Word, pierwsze słowo w każdej linijce to hasło, kolejne – definicja tego słowa,
np.: abroad in another country, następnie wszystko wklejamy w okienko STEP 4 i klikamy CREATE MY PUZZLE. Gotową krzyżówkę możemy skopiować do dokumentu Word. Hasła nie mogą mieć znaków polskich, ale można ich używać w definicjach.


 

Strona z materiałami filmowymi, z przypisanym do każdej lekcji poziomem trudności, wyszukiwaniem materiałów wg typu ucznia ( dorosły, nastolatek, młodzi ludzie, tematy biznes, system CLIL), z gotowymi scenariuszami lekcji.


Bogata baza materiałów business, ćwiczeń gramatycznych, ćwiczeń zgrupowanych wg umiejętności (speaking, reading, pronunciation, etc), zadań dla dzieci i dla nastolatków, zadań CLIL oraz materiałów metodycznych dla nauczycieli (np. Ten fun projects with Instagram, Using mobile phones in the classroom).


Ćwiczenia, głównie słownictwa, np. za pomocą popularnej gry Hangman – dostępnych jest wiele kategorii słów, np. Animals, Kitchen, Diseases, Travel.


Blog z fragmentami znanych filmów i dołączonymi do nich zadaniami do ćwiczenia gramatyki, zawierający również scenariusze lekcji, karty pracy do wydrukowania, klucz odpowiedzi i wskazówki, jak uczyć gramatyki z wykorzystaniem filmów DVD, które mamy w domu. * http://www.developingteachers.com/

Wiele propozycji warmers, fillers, coolers , czyli krótkich ćwiczeń na początku, w środku lekcji i na koniec ( kiedy np. zostało nam 5 min lekcji)

http://www.developingteachers.com/plans/warmers.htm


 

Kontakt

e-mail: zsea@zse.wroc.pl